Citat:
Ursprungligen postat av jayzee
Debian lämpar sig bäst för server pga. dess stabilitet vilket innebär att man inte behöver uppdatera paket stup i kvart såsom man tvingas till i Ubuntu (personligen föredrar jag Linux Mint men det är en helt annan diskussion) som i sin tur lämpar sig bäst för desktop. Det har hänt ett flertal gånger att Ubuntu slutat fungera pga. utvecklarna skickat ut en trasig/buggig uppdatering och man som användare tvingats sitta och vänta på fix.
Vill du verkligen köra latest and greatest på din Debian server får du använda ett alternativt repository eller kompilera själv (denna föredrar jag).
|
Kör Ubuntu Server på många servrar och jag har aldrig varit med om som du berättar att Core har dött PGA en uppdatering. Jag tycker det är bra att det ofta kommer ut uppdateringar och främst säkerhetsuppdateringar för en DIST. Att köra uppdateringar automatiskt kanske inte är så bra alla gånger om man inte har koll på vad som finns installerat på sin burk.
Sen vet jag inte riktigt hur du menar att Ubuntu Server skulle lämpa sig bäst för Desktop? Desktop versionen, javisst! Men det kanske är fel att jämföra med den?