Visa ett inlägg
Oläst 2012-02-11, 14:44 #8
Ekkes avatar
Ekke Ekke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
Ekke Ekke är inte uppkopplad
Medlem
Ekkes avatar

Reg.datum: Feb 2010
Nu har det gått ett tag sedan sist och det har hänt en hel del på servern, vi har en medlem som sponsrar servern på sin egna dator men det är inte det vi vill då det är mycket downtime. Sedan starten har vi fått en hel del stamgäster som spenderar nästan hela dagarna på servern.

På servern har vi ett utarbetat ekonomisystem vilket gör att medlemmarna kan tjäna pengar genom att sälja saker och döda monster, för pengarna kan de köpa saker i affärer eller betala varandra för olika tjänster etc. Vi har även tänkt införa jobb där medlemmarna får en uppgift och betalt när uppgiften är utförd.

Något vi har märkt är att spelarna uppskattar aktiviteter och därför har vi bland annat skapat "Korridoren" som är en hinderbana som går ut på att ta sig till mål utan att dö, tar de sig till mål vinner de olika priser. Vi har även PVP (Player vs Player)-arenor där spelare kan möta varandra i dueller. Fler aktiviteter är på gång och tanken är att vi ska ha en aktivitet per dag som får spelarna att längta till t.ex. söndag då de har chansen att vinna diamanter i en viss tävling.

Spelare som missköter sig har vi ett fängelse (fungerar som en varning) där de hamnar under en tid, missköter de sig igen bannlyser vi dem ifrån servern då sådant folk förstör för andra. Vi värnar om våra spelare och försöker ha så god personlig kontakt med dem som möjligt så de känner sig välkomna, vi håller även så bra koll som möjligt på att de inte spelar "för länge" då vi inte vill att servern ska gå ut över deras liv/skola.

De flesta vanliga medlemmarna är hjälpsamma mot nya personer som kommer in och hjälper dem att komma igång, de visar var affären är och hur den fungerar, var de får bygga och hur de får bygga. Den här korta tiden som servern har varit uppe har varit helt fantastisk och det är väldigt spännande att se vad folk hittar på härnäst.

Några skärmdumpar från servern

Just i skrivande stund har vi 66 "medlemmar" och runt 10 personer som är inloggade nästan hela dagarna och vi är i behov utav en server snarast som kan klara minst 20 inloggade personer.

Det jag kan erbjuda för en sponsrad server är inte bara reklam i själva spelet (stor reklamskylt som kommer synas väl) utan även reklam på Proxified.se, Restavfall.se och Ekke.se. Jag kan även göra reklam på två facebook-sidor som har runt 2500 likes vardera.

Jag som ägare utav servern behöver komma åt alla filer för att lägga till nya plugins och starta om servern etc. Servern behöver även en mysql-databas som jag enkelt kan komma åt.
Ekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat