Ämne: Ny ehandel
Visa ett inlägg
Oläst 2012-02-08, 19:00 #2
makaflOws avatar
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
makaflOws avatar

Reg.datum: Sep 2011
Jag kör själv OpenCart och är faktiskt ganska nöjd med det. Lite krångligt innan man satt sig in i det men när man gjort det så fungerar det faktiskt riktigt bra.

Det enda som jag inte gillar är att man måste beräkna frakten separat. Kanske det finns någon modul för det? Eller har någon nå tips på hur man får det att lira bra och att det beräknas automatiskt? Jag kör viktbaserad frakt.

Citat:
Ursprungligen postat av backen Visa inlägg
Den erfarenheten har jag med. I orginalutförande går det inte att få till det bra utan man får in och fixa lite i koden.
Jag har fått till det någorlunda i en nyöppnad shop som kör opencart http://www.nesconnector.se och säljer connectorer till NES.
Glöm inte att ändra på alla ställen, kundvagn orderbekräftelse, kassa, konto, admin mm mm.
Det är även lite krångel att få opencart att visa moms på rabatter frakt fakturaavgifter mm på ett korrekt sätt.

Sedan så är man i orginalutförande som kund tvungen att ange land samt län när man gör ett köp eller registrerar ett konto.
Detta kännns lite udda om man vänder sig till svenska kunder så jag fixade bort det.

Sedan frakthanteringen, för att få reda på vad frakten kommer att bli måste kunden fylla i stad och postnummer vilket är onödigt i sverige då vi (oftast) har samma kostnad i hela landet.
Eftersom jag kör med fast frakt tog jag bara bort möjligheten att beräkna frakt.

Trots ovanstående är jag nöjd med opencart och jag tycker koden är väl strukturerad och lätt att sätta sig in i.

Jag kör payson för faktura, kort och direktbetalning.
Modulen jag köpte för faktura fungerade dock inte för senaste versionen utav opencart utan fick uppdateras lite.

Jag tyckte också att kassan hade lite väl många steg (dom är visserligen på samma sida) så jag köpte en modul som ger alla val i kassan på en sida.
Vad heter de pluginet som gör att alla stegen i kassan visas på en och samma sida? Vore riktigt bra och ha det så som du har, snyggt och enkelt att slutföra sin beställning.
makaflOw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat