Visa ett inlägg
Oläst 2012-02-08, 14:08 #2
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
Nu tänker jag vara helt uppriktig här om de svenska affiliate-företagen - totalt öppen!

När vi drev vårt community så kan jag sätta mitt liv på att hade vi blivit godkänd på de program vi hade ansökt så hade vi dragit in en mycket bra slant men jag tycker det är riktigt fjantigt av företag i Sverige att inte annonsera på community och sånt. Jag menar, många community har säkert mycket över 10.000 eller kanske 30.000 besök per dag men tjänar endast pengar på SMS-tjänster. Skulle de företag som ligger hos de svenska affiliate inte käka moralkakor så skulle dessa sidor tjäna ännu mer pengar.

Vi ansökte till exempel till nelly, blev nekad - självklart!
Vi ansökte till exempel till stayhard, blev godkänd - märkligt!
Vi ansökte till exempel till cdon, blev nekad - självklart!

Plus 15-20 andra program som vi blev nekade till p.g.a den sidan vi drev. Men jag tänker samtidigt hålla med om att många företag vill säkert inte svarta ner sitt varumärke med att annonsera på community.

Jag tror nog knullis håller med mig och även många andra som driver community och kontaktsidor inom sex exempelvis, att hade dom blivit godkända hos fler företag så hade dom dragit in bra mycket mer pengar idag än vad dom egentligen gör.

Tyvärr knullis, det finns inga affiliateföretag i sverige som godkänner dig som publisher hos dom. Däremot, regga dig hos intimera och skaffa affiliate konto där. 10% i provision på sale.
jkwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat