Visa ett inlägg
Oläst 2012-02-05, 20:11 #19
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Intressant feedback du ger Johan, dock anser jag att man inte ska fastna i definitioner, jag anser ändå att skillnaden är så pass stor mot vanlig hosting att man kan kalla den för cloud eller vadsomhelst. Jag kan tänka mig att ta bort "full kontroll" i definitioner, då cloud inte berör full kontroll eller inte enligt defintionerna. Utan snarare att man betalar för de resurser man använder och att det ska upplevas som oändliga resurser bakom, om än något flummigt för min del men så står det.

Självklart har inte kunden full kontroll, men vi tillsammans med kunden kan ändra och anpassa vadsomhelst och detta ger i slutändan full kontroll.
php.ini är inte bara ett språk som styrs utan innehåller ALLA variabler för hur php ska köras.

Man kan knappas inte kalla det för förbättring, skillnaden är som natt och dag, vi behöver aldrig hänvisa kunder till en vps pga. för högt resursutnyttjande, utan snarare för att kunden vill kunna installera egna program och administrera allt själv.

Isf är ju cloud vps endast en förbättring av vanlig vps eller hur?

Förenklat är cloud webbhotell för mig möjligheten att skala upp och ner och betala därefter. Men visst, om CN kan ge ett webbkonto 2Gb php minne och typ 10-20 processer och kunna ändra 100% i php.ini så är även CN ett molnwebbhotell enligt min mening

Senast redigerad av Danielos den 2012-02-05 klockan 20:20
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat