Ämne: Egen Server
Visa ett inlägg
Oläst 2012-02-01, 17:23 #10
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Om man aldrig har använt linux men är normal windowsanvändare vad är då lättast, att installera en linuxserver eller en windowsserver? Det är en retorisk fråga för svaret är windows - det är inte en tvekan om det.

Sen om man ska lära sig något nytt ja då måste ändå första valet bli operativsystem. Därefter kan förslag på vad som ska installeras och hur göras.
Vet inte om jag håller med där. Visst, kanske lättast att slänga upp IIS men senast jag höll på med det, vilket var flera år sen så upplevde jag ändå det enklare att använda Ubuntu Desktop och installera Apache, PHP, MySQL och phpMyAdmin (vilket då var helt nytt för mig). Mitt behov var PHP och MySQL - Vilket jag faktiskt upplevde var lite bökigt att installera på IIS vid den tiden. Vet inte hur det lirar idag. Om man snabbt vill få upp en server på Windows och köra PHP, MySQL så finns det alternativ som EasyPHP och WAMP men jag rekommenderar inte att köra det i produktion.

Som jag försökte säga i mitt tidigare inlägg så beror det helt på vad man vill utveckla i. Om man vill pilla med .NET etc så är Windows självklart.

Detta är min åsikt och jag kan mycket väl tänka mig att andra tycker olika
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat