Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-30, 23:03 #10
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Red flag Umpa-lumpa

Först av allt, viste inte att Svanströms hade E-handel, trevligt.

Dock är detta den första gången på länge jag behövt Ctrl-plussa en sida.

Varför i hela friden ska all text och alla bilder vara så liten? Speciellt då jag antar att personer ansvariga för kontorsmaterial kan vara lite äldre i genomsnitt?

Att ha lite större kontr
ast på endel färger(text/bakgrund), öka font-size och letterspacing med någon pixel hade gjort stor skillnad.

Detta störde mig speciellt på produktbilderna i kategorierna som var väldigt svåra att uttyda, att visa produktbilden i större storlek antingen när man klickar på den, för musen över den, klickar på visa artiklar eller ha en länk under "Stor bild" skulle hjälpa. Var på jakt efter en penna utan att komma ihåg namnet, men gav upp eftersom jag inte orkade besöka varje produktsida för att lista ut vilken penna det var. Lättare att gå till en Svanströms butik...

En annan liten detalj är att den klickbara produktbilden i listningen inte fyller upp hela den vita rutan som omger den. Om man ska kunna klicka på produktbilden bör man kunna klicka var som i den vita rutan. En del av produkterna bör även centreras vertikalt i rutan då en del är väldigt intryckta i toppen.

Ush, nu klagar jag bara en massa. Sidan ser ju i övrigt väldigt seriös och trevlig ut, trots att den är lite svåranvänd.

(kollade nu precis på 3 andra webbshoppar som säljer kontorsmaterial, alla verkar ha samma upplägg och fascination för små typsnitt, kanske är någon branch-grej som jag inte känner till)
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat