Känns som lite info att gå på här om man ska kunna gissa... men om nya skräplänkar är orsaken, vilket du antagligen inte vet till 100. Så gör dig av med länkarna till en början? Går inte det så får du väl sitta lungt och vänta och se vad som händer. Ofta sker ju en sak på kort sikt och en annan på lite längre. Har du otur åker du väl ur helt. Har du tur så är det bara en tillfällig dipp. Har det påverkat organiska trafiken på på samma vis dvs mer än 10x mindre? det är ju den intressanta frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota
Hej! Ehm.. Låt säga att jag "experimenterade" lite igår med diverse programvaror :P Från att ha legat på topp 6 så finns sidan inte längre inom topp 100... Fast sidan syns dock i resultatet om man söker på sidans namn, så den är inte helt borttagen.
Jag har uppenbart gjort en stor tabbe, men är det kört? Finns det något jag kan göra?
Rör sig om kanske 300 tillbakalänkar.
Och just det: Varje gång jag frågat så har folk svarat att länkar inte kan förstöra för någon i sökresultatet eftersom att konkurrenter skulle kunna missbruka det om det vore så. Men det är ju uppenbart att det har hänt mig!
|