Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-29, 00:04 #7
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Men samtidigt så har jag svårt att förstå att man inte säger, "vi kan göra det ni önskar men tänk på att det kommer innebära nertid".
Det där är egentligen en ganska svår avvägning. Det största problemet tycker jag det är när beställaren tror att den vet vad den vill men egentligen inte har en aning. Många gånger verkar det som att man använder sig av termer som man inte har en aning om vad dom innebär bara för att det ska låta bra och då blir det oftast fel.

Kan ta ett exempel. En kund skickade in ett mail om att han ville ha ett CNAME upplagt för www.123.se till www.abc.se, vilket jag så klart hjälpte han att göra. När kunden återkom efter att det slagit igenom och var förbannad att det inte fungerade så kom det fram efter en stund att det han egentligen ville ha var en 301:a mot www.abc.se.

Därför känns det som ett stort problem med folk som är för specifika i sin begäran, det gör att man luras att tro att dom kan mer än dom egentligen gör. Hade personen i exemplet ovan bara skrivit "Jag kan inte så mycket om det här och vet inte hur man gör men jag vill att det ska bli så här" då hade det blivit rätt direkt och alla hade varit nöjda och glada.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat