Citat:
Ursprungligen postat av jayzee
Kan inget annat än hålla med om. Wyatt Media Group blev nyligen uppköpta av de nissarna (nyheter24 gruppen), på köpet fick de bl.a. Dayviews (f.d. bilddagboken), tyda.se m.fl. Analyserar man historiska trafikmängden till dessa sajter kan man inte låta bli att undra hur de tänker...
|
Det är det jag funderar över - trafikmängden för Dayviews som går och kommer hela tiden om man ser till kia. Men det som är helt otroligt är som sagt hur nyheter24 gruppen motiverar sina investerare att pumpa in flera miljoner i ungdomsprojekt. Det är ungefär som att få en person till att investera i en sopstation.
Frågan är den, drar alla dessa sidor in såna hutlösa summor att nyheter24 kan betala bra med löner till sina anställda? Om man ser till sidorna i sig så är det bara reklam och inget mer. Så man börjar ju att fundera.
Om jag ska vara ärlig. Vi fick en offert om annonsering på hamstersidan som nyheter24 äger. Från början på December till mitten på Januari, top-banner 120.000 kr exkl. moms.
En fågel viska i mitt öra att bolaget som äger k a m r a t fick ett bud på 10 milj som dom tacka nej till och i våras fick dom 15 miljoner i bud som dom tacka nej till. Hur kan man tacka nej till ett sånt bud när omsättningen sjunker som en sten? Visst, man vill få så mycket som möjligt men om man som investerare inhämtar uppgifter från skatteverket och ser till omsättning så är det ingen säker sida direkt.