Jag kan bara tala efter egna erfarenheter när jag säger att dom mest kompetenta och bästa "hosting" bolagen är just Patrikweb och Portlane inom Sveriges ramar.
Jag har testat i stort sett alla dom stora webbhotell, VPS och co-location leverantörerna och jag har inte stött på någon som ens kan mäta sig med Patrikwebs eller Portlanes kundvård och stabilitet.
När jag var 16år köpte jag min andra helt egna server och valde Patrikweb som leverantör och efter 3år hade den bara haft ett avbrott och det var för att en uppdatering i linux gick lite fel :>, det säger väl det mesta om hur stabilt och bra Patrikweb är och hur stark redundans han har på sina saker till skillnad från andra som går ner flera gånger per månad fast dom gör reklam för deras dunder bra redundans nät och strömförsörjning!
Med detta vill jag slå ett stort slag för Patrikweb eftersom han är så duktig, snabb och effektiv på det han gör och lovar inget han inte håller som många andra gör.
Ni som försöker smutskasta Patrikweb för att han har hostat en torrenttracker som ni själva säkert använt er av är bara patetiska eftersom man kan inte kontrollera flera tusentals kunder och vad dom hostar på sina maskiner/vps/webbhotell.
Hoppas du har det skönt nere i det varma Patrik
//Nöjd kund