Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-22, 20:13 #52
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Gott, då vet jag i allafall vad du ser som problem.

Då är min fråga om du har något belägg för anklagelserna om att det skulle finnas någon annan relation mellan den utländska registranten och den svenska registraren, än rent affärsmässig kund-leverantörsrelation?

Har du någon typ av bevis, något som binder dessa två bolag samman - mer än att du "tror" att det är så?

..något? magkänsla? kaffesump? eller tycker du som JS att .SE ska agera utifrån att slutkunden använder registrarens mx?

Registraravtalet reglerar redan idag registrarer vad gäller lagerhållning.
Och jag har den senaste veckan inte sett något bevis för att det skulle ligga till på det sättet och det har inte framkommit någonting som inte var känt åratal tillbaka.

Man är nog ganska naiv om man inte tror att de har en relation som sträcker sig förbi vad som vanligtvis ses som en affärsrelation. Sen att det inte inte på juridisk väg går att visa är en helt annan sak och det ska de ha cred för.

Ska jag vara helt ärlig kan jag inte ens förstå varför man ska ha ett warehousing-förhållande i avtalet. Är det rimligt att t.ex. en Loopia-anställd måste registrera sin domän hos en konkurrent? Om de nu inte gör detta, hur ska IIS kunna kontrollera detta

Kan du inte fråga Ekstrand varför man har denna punkt i avtalet?
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat