Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ
Jag kan sammanfatta det såhär:
Det jag menar är att företag som t.ex har endast en kund ofta är företag som satts upp för att personer skall kunna bunkra på sig domäner samtidigt som dem är registrar, eller att dem sätter upp bolag exklusivt för t.ex en snapbacktjänst.
Detta i kombination med andra saker gör att branschen får ett dåligt rykte, och att bolagen sätts upp i skatteparadis gör inte saken bättre.
Sedan är väll detta en definitionsfråga om det är rätt eller fel, jag tycker i vilket fall att det är helt fel att företag går runt registraravtalen med denna "setup".
Som andra säger i denna tråd tycker även jag att registraravtalen skall regleras för att motverka detta.
|
Gott, då vet jag i allafall vad du ser som problem.
Då är min fråga om du har något belägg för anklagelserna om att det skulle finnas någon annan relation mellan den utländska registranten och den svenska registraren, än rent affärsmässig kund-leverantörsrelation?
Har du någon typ av bevis, något som binder dessa två bolag samman - mer än att du "tror" att det är så?
..något? magkänsla? kaffesump? eller tycker du som JS att .SE ska agera utifrån att slutkunden använder registrarens mx?
Registraravtalet reglerar redan idag registrarer vad gäller lagerhållning.
Och jag har den senaste veckan inte sett något bevis för att det skulle ligga till på det sättet och det har inte framkommit någonting som inte var känt åratal tillbaka.