Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-22, 19:05 #50
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Jag har endast varit med sedan februari 2009 och har således inget med framtagningen av avtalet att göra. Däremot anser jag att du har fel kring .SE:s syn på frisläppta domäner, sk snapbacks. Den har inte förändrats i någon riktning, utan det handlar om lediga domännamn.

I .SE:s ögon finns det upptagna och lediga domäner (+ ett mindre antal reserverade och blockerade, men vi kan säga att de inte är registreringsbara, därmed upptagna).

Kvar finns då lediga och upptagna domäner.

En ej förnyad domän deaktiveras för att sedan hamna i karantän innan de blir lediga för registrering igen. .SE särskiljer alltså inte precis frisläppta domäner från exempelvis domäner som aldrig tidigare registrerats.
För samtliga lediga domäner gäller då "först-till-kvarn" enligt registreringsvillkoren.
Det är precis det som är min poäng, historiskt har man inte sett det som lediga domännamn, precis som vilka som helst. Men det är bra att man nu ser det med nyktrare ögon!

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Och vad beträffar "slänga ut ombud på väldigt lösa grunder" - så kan du ju länka och se om läsarna anser att det var "lösa grunder" eller inte ;-)
Tyvärr finns det ingen publicerad version där samtliga parter kommit till tals på lika villkor så därmed har jag inget att länka till som ger en rättvis bild. Men mitt syfte var inte att älta gammalt groll, det är glömt och förlåtet!

Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Som andra säger i denna tråd tycker även jag att registraravtalen skall regleras för att motverka detta.
Räkna inte med mig där, jag tycker förvisso registraravtalet bör skrivas om på dessa punkter, men inte med syfte att motverka detta.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat