Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-21, 21:45 #1
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard TV och TV-spel på enskild näringsverksamhet

Fick en idé sent under lördagskvällen på ömsom skämt och ömsom allvar. Min tanke var att möjligtvis köpa in TV och TV-spel (xbox) på företaget. Enligt Skatteverkets broschyr (SKV 295) så är följande avgifter avdragsgilla:

Citat:
Du får dra av alla utgifter som behövs för att driva din verksamhet. Vilka utgifter som får dras av är beroende av vad just din verksamhet kräver. Till exempel får hundmat dras av i en kennelverksamhet, men inte hos en massör. Grundregeln är att det du måste köpa in för att kunna tjäna pengar i din verksamhet, får du också göra avdrag för. Privata kostnader för dig, familjen eller andra närstående får du aldrig dra av.
Min tanke blev därför att skapa en ny sajt med annonser och livestream från TV-spelet. Naturligtvis är då TV och TV-spel ett krav för att jag ska kunna driva sajten och på sikt få en inkomst via annonserna. Vem vet - kanske blir det en miljonidé...

Nåja, i dagsläget har jag ingen TV och kommer högst troligt inte skaffa någon. Detta var en idé som dök upp och jag undrar mest om det ens skulle accepteras.
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat