Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-20, 08:25 #3
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS Visa inlägg
Ja, det här inlägget bör intressera rätt så många här på WN. Jag har kartlagt Helo Holdings och visar på deras nära koppling till .SE registraren Premium Registrations, som idag registrerar flest .se domäner av alla och som vinner 40 % av alla snapbacks.

Premium Registrations arbetar internationellt och ett av bolagen (Guidance International) i deras koncern sysslar med tydlig warehousing utomlands. Det är min starka övertygelse att Helo/Premium missbrukar .SE:s system och bryter mot deras avtal, vilket bör få konsekvenser.

Om någon av er här har mer information om dessa företag, lämna då gärna en kommentar i min blogg eller skicka mig ett mail. Jag har redan fått väldigt bra respons. Det går givetvis att vara anonym om man vill det.
Det gäller ju att ha koll på datan. Premium må nyregistrera mycket domäner men de är definitivt inga snapbacks och att prata om att "vinna" 40% när det inte är något motstånd låter ju bara löjligt, skulle snarare uppsaktta det till 3-4%. De reggar bara junk, sen om de använder bottnätverk för att generera vinster kan man ju spekulera kring.

Ang. warehousing så finns det ju minst 10 registrarer som idag sysslar med det under .SE.

Nu ska jag läsa iaf, kul med uppmärksamhet i domänsammanhang.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat