Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Håller dock med om slutklämmen. Det är närmast ett hån mot de som faktiskt arbetar serviceinriktat att kalla det som DHL och Schenker erbjuder för kundtjänst. Tyvärr är det standard inom nästan alla branscher idag. De allra flesta kunderna går enbart på priset och förväntar sig att allt ska fungera lika bra. Då blir kvaliteten naturligtvis lidande. Det var bättre innan prisjämförelsesajterna ställde in folks hjärnor på "billigt är bra".
|
Exakt, vill man betala 3 ggr mer för frakt med Posten, så kan man göra det. Frågan är om man får bättre service? Jag säger definitivt inte. Och inte är det 3ggr bättre service.
Men vi tittar bara från kundens ståndpunkt i denna tråd. Jag har skrivit upp varje spårbart paket som har kommit bort och där man varit tvungen att ringa DHL/Posten för att få det lokaliserat.
DHL: 0,5%, lokaliseringen av paketet har tagit under 24 timmar. Alla paket hittades. Man får ett ärendenummer och det har gått smidigt. Nästan ingen telefonkö.
Posten: 3%, lokaliseringen av paketet har tagit lite mer än 24 timmar. Alla paket hittades. Inga ärendenummer ges. Långa telefonköer. Skulle man vara tvungen att ringa igen, så är det att dra sin histora igen ...
Statistiskt är det lite orättvisst att redovisa det så, då DHL bygger på ett antal tusen utskick och Posten mycket färre än så. Men från "företagarens" ståndpunkt, kan jag tyvärr inte ge Posten bättre omdömme i kundtjänst och hantering.