Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-18, 11:55 #1
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Första intrycket jag får av sidan är att det är en amerikansk säljsida, t.ex sådana sidor som säljer en e-book eller dylikt. Personligen är det ingenting jag tycker om.

För att beta ner sidan i olika kategorier börjar jag med headern, dvs den gråa delen högst upp. Den delen tycker jag ser bra ut. Det ni borde tänka på är att köra ett särskilt färgschema för att det ska bli så användarvänligt och bekvämt som möjligt för användaren. T.ex när jag för min muspekare över menyvalen så ändras textfärgen till röd vilket jag inte gillar eftersom den enda röda färgen på sidan är i loggan i mitten av o:et. Jag skulle testa köra hover vit eller blå.

Videon i mitten på sidan ser inte särskilt seriös ut. Har inte ännu tittat på den men första bilden av den är inte särskilt skarp och använder sig av YouTube vilket är sällan man använder inom seriösa kretsar. Kör istället Vimeo eller något annat program som ser lite mer stilrent ut.

Till vänster om videon tycker jag rubriken ser bra ut. Punkterna under tycker jag skulle kunna funka om du tar bort prickarna som står till vänster om varje rad.

"Ett axplock av nöjda kunder...". Tycker du ska köra den texten som html-kod och inte baka in den i bilden.

"Snabbt genomförande"... etc. Alla dom borde du lägga under rätt företagslogga som faktiskt har skrivit så om er tjänst. Bästa lösning på detta är att lägga varje logga i egen class med en text under.

Känns som att mycket är gjort i paint och därför dålig kvalité. Testa Photoshop!

Du verkar använda dig av två fonter, Times New Roman och Arial ser det ut som, Arial i meny t.ex och Times New Roman i footer. Använd en och samma font över hela sidan för bättre användarvänlighet.
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat