Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Detta känns väldigt ovetenskapligt. Till att börja med håller jag inte riktigt med om inledningen - har du någon statistik på att de flesta webbhotellen inte gått över till lastbalanserat?
|
Nej, sådan statistik finns naturligtvis inte att tillgå, men denna benchmark visar vem som kör lastbalanserat och inte:
http://www.webhosting-performance.co...os-webbhotell/ så åtminstone i Sverige känner jag bara till 3 hotell totalt, men de hotell utöver Binero 2.0 och CN som kör får hemskt gärna säga till här i tråden tycker jag.
Det det gäller redundant lagring, så kan båda alternativen köra detta. Vidare så kan modsecurity centraliseras, vilket vi gör och jag ser bara fördelar med det ( uppdatering och ändring av config tex. ) och kostnaderna för oss skulle bli större om det decentraliserades.
Det största problemet som jag ser det är inte att sätta upp flera servrar att balansera emot utan det är att sätta upp kontrollpanelen för det och så lång jag vet finns bara atomia om man inte konstruerar sin egen panel och system.
Det finns vidare minst 2 dimensioner här tycker jag och det är vad som är möjligt/vad som körs i produktion idag och det är även en annan diskussion vad man kan köra och som kanske är bättre än vad någon idag kör i produktion. PatrikWeb här har tex. stor kunskap om tekniker, men du kör väl inget idag i produktion för alla dina vanliga webbkonton?