Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-07, 15:52 #4
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 96
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 96
Har fått lite meddelanden om att vi ska lägga in vad som finns på nya sidan och här kommer information om det.

Mitt krypin -> Submeny (mouse-over)
- Favoriter
- Mitt fotoalbum
- Mina besökare
- Mina besökta profiler
- Värva medlemmar
- Ändra profil
- Ändra profilbild

Bilder -> Submeny (mouse-over)
- Senast inlagda
- Mest visade
- Veckans top 10
- Favoritbilder
- Slumpa bilder

Snacka -> Submeny (mouse-over)
- Forum
- LIVE-SMS
- Klotterplanket

Sök -> Submeny (mouse-over)
- Medlemssökning
- Enkel sökning
- Avancerad sökning

PLUS-medlemskap -> Submeny (mouse-over)
- Köp PLUS-medlemskap
- Förmåner

Information -> Submeny (mouse-over)
- Användarvillkor
- Kontakta
- Crewblog
- Vilka är vi

Vi har även jobbat fram en adminpanel för nya snyggis som nästan är helt färdig om man säger så.

En annan sak som vi hoppas att ni har åtanke, det är att varje dag kommer det in pengar och tyvärr kan vi inte uppdatera första inlägget med information om inkomster. Därför kommer vi att den 31 Januari lägga in inkomsterna för hela Januari och statistik för besök så att det hela tiden är uppdaterat med färskt material.

Den jobbigaste biten är redan gjord med nya sidan och det är login-funktionen och att kontakta-sidan fungerar felfritt. Koden för LIVE-SMS behöver ni till exempel inte skriva om från scratch eftersom vi redan har kodat den i nuvarande sidan och den funkar buggfritt.

Vi har även skrivit kod för följande avsnitt gällande nya sidan
- inkorg
- index
- kontakt
- login
- logout
- profil
- reg
- search
- start
- villkor

Allt ovan är kodat i PHP. Det finns även en CSS fil för varje sida som vi har jobbat fram och det innebär att det inte finns en enda CSS fil för hela sidan på 500-800 rader där man ska pilla i som kan vara rätt skönt att slippa. Istället har vi filer som heter basic.css, profil.css, inkorg.css, reg.css osv osv.

Vi har även PunBB där medlemmarna loggar in i forumet med samma användarnamn och lösenord som på medlemssidan. Tanken var att vi skulle integrera PunBB med nya snyggis och vi kikade lite på detta och såg att det inte är en sån stor uppgift som vi trodde.
jkwebb är inte uppkopplad