Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-06, 01:47 #4
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Skulle verkligen inte säga att PHP och MySQL är ett omodernt språk. Kanske inte riktigt lika fräscht som Python eller Ruby, men inte omodernt. PHP är ett moget språk som har fått ett enormt genomslag inom webbutveckling.

Spontant känner jag väl att det är dumt att uppfinna hjulet på nytt när det redan finns riktigt bra lösningar för webbshoppar om man inte har väldigt specifika behov. De flesta är dessutom ganska flexibla och plugin-bara så att man kan få den funktionaliteten och integrationen man vill väldigt snabbt utan massa kodande. E-handelslösningar är inte riktigt mitt expertisområde men Magento och Prestashop vet jag är riktigt bra alternativ. Båda är PHP + MySQL dock.
Tack så mycket för svaret! Jag vet att PHP + SQL har mycket kompetenta lösningar och att marknadsledande jag vill efterlikna använder teknologierna PHP + SQL. I framtiden kanske också Appspot kan PHP + SQL och då är egentligen problemet löst att jag bara driftsätter en runtime PHP mot datalagret i GAE. Men jag har fått nog av systemadministration, kör jag LAMP så måste jag typ laga en bugg i Perl och sådant är långt från webbutvecklingen man skulle göra.

Jag vet inte om ni provat göra en applikation till appspot med ramverket webapp2 men jag lever för att kunna få arbeta med ett ramverk typ webapp2 som löser allt på snyggast sätt och utan att man får ont i fingrarna av alla måsvingar där man måste trycka ALT för varje måsvinge eftersom det är i mitt favoritspråk Python och vilket språk som är ens favoritspråk brukar inte ändras så mycket. Jag kunde Java förut men bytte till Python. PHP är OK och mycket kompetent jag ska inte säga ngt dåligt om PHP eftersom det är typ C/ C++.

Tack
Niklas
niklasr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat