Citat:
Ursprungligen postat av Dejv
Oj, missade att det fanns svar i tråden.
Behöver egentligen inte vara på besökarens språk, men helst. Hittade ett intressant företag som tyvärr endast tillåter amerikanska företag, men är något liknande jag eftersöker: http://acceptsafe.com/
För att förtydliga, behöver alltså inte stå företagsnamnet på slippen/kontoutdraget kunden får, utan får gärna vara en tredjepart som står på utdraget, men att de tar en cut för att erbjuda tjänsten.
|
Jag använder PayPal och tycker det är bra och förstår om man vill ha det integrerat och det går väl att göra bara authentiseringen via PayPal och helt ha eget gränssnitt och blir inte besökarna mer benägna att betala snarare än tvärtom om de kommer till en PayPal-sida eftersom PayPal har rätt bra rykte?
En annan lösning jag kollat på är
www.stripe.com men i ditt fall skulle jag nog tro att det är som mitt att det bästa vore ett samarbete med en lokal leverantör för ett land och gärna en lokal bank. Jag har själv användare i Brasilien och Indien som jag inte vet hur jag ska tjäna pengar på, jag hade användare i Kina och de kunde jag inte tjäna pengar på så jag stänga av den trafiken.
Om ni använder en lösning som t.ex. django så finns ju projekt som redan integrerar betalningar och man kan titta på det. Det finns något krav som heter PCI någonting och en lista och bäst i ditt fall kanske är att ställa frågan till euroline.se som är SE-bankens tekniska tjänst för outsourcing som antagligen kommer att kunna svarar utförligare än jag.
Tack
Niklas R