Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign
Jag gillar den tyvärr inte.
Jag må vara en konkurrent till dig, men jag vill gärna ge dig lite tips ändå.
1) Gillar inte logotypen alls. Vad jag förstår, så är du programmerare, och inte designer, eller hur? Tycker ändå att du skall försöka lägga ner lite mer tid på logotypen. Lite mer stilren kanske? Vad gör hunden där förresten? Representerar den företaget på något sätt?
2) Vart kontaktar jag dig? Kanske en lite enkel navigation skulle förenkla saken? EDIT* Ahaa, man var tvungen att läsa texten, och ha muspekaren över texten "här" för att kunna förstå hur man kontaktar dig. Gillar inte det! Antingen en annan färg på länken, eller en navigering skulle underlätta. Även ett webbbaserat kontaktformulär skulle nog vara uppskattat!
3) Visningen av dina tidigare hemsidor skulle kunna vara bättre. Dom är små (man ser knappt vad som visas på bilderna), och dom ligger även för tett intill varandra. Aningen större bilder, och lite mer utrymme skulle vara skönt att se. Kanske en enkel förklaring på vad du har gjort på siterna vore att föredra.
4) skulle gärna vilja läsa lite mer om dig/företaget. Vad gör du? Vad kan du erbjuda mig? osv. Vem är du?
5) Sidan utstrålar heller inte speciellt seriositet och trovärdighet. Fundera gärna lite på vad som skulle kunna höja mitt "köp"-humör. :)
Kommer säkert på något annat senare, och du får gärna kontakta mig personligen, om du har några frågor, eller vill starta ett samarbete. Jag är mer av en designer än programmerare, bara så du vet. :)
Du får gärna höra av dig i framtiden om du vill ha feedback på framtida arbeten också. Ställer gärna upp för mina kära wn-vänner! Oavsett konkurrent eller ej :D
Med de vänligaste hälsningarna,
Fredrik Jonsson
|
Hej och tack för att du tog dig tid att skriva så utförligt!
Kul med en konkurrent, vilket område konkurerar vi? :)
1) Ang. min befattning inom webben så är jag varken direkt programmerare eller designer - jag investerar i hemsidor och skapar hemsidor!
2) Skall förbättra kontaktmöjligheterna.
3) Meningen med länkbilderna är inte att man direkt på bilden ska få med all information om sidan. Hur den ser ut och vad den innehåller. Utan det är mer en snabb liten publicering av min portfölj.
4) Jag har från första början aldrig egentligen inte haft någon anledning att berätta om vem jag är eller vad jag erbjuder eftersom det är mina hemsidor "som sköter jobbet".
5) Eftersom jag själv inte direkt säljer någonting så hänvisar jag till svar 4.
Men jag ska ha dig i åtanken om jag skulle vilja ha hjälp med någon design som mer är rätt till sitt ändamål! :)
Tack!