Visa ett inlägg
Oläst 2011-12-30, 15:47 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag är övertygad om att amerikansk factoring för digitala tjänster är förhandlingsbart med både Swea och Klarna. Överlag kan man väl säga att factoringbolag gärna står kreditrisken så länge som kreditförlusterna är små. Det är lätt att få amerikansk factoring om man inte behöver det, och nästan omöjligt om man behöver det. Lite som att låna pengar alltså, den som har mycket pengar och som inte har behov av mer, får gärna låna, men inte andra .

Själv använder jag Klarna. Men det beror mest på att det är enkelt. Avgiften motiveras av den förenklade administrationen och inte av de täckta kreditförlusterna. I flera år så skickade vi dessutom leveranser utan kolli-id och utan att kunden behövde ange telefonnummer - vilket enligt Klarnas avtal innebär att de inte stod risken vid bedrägerier. Antalet bedrägerier i vår butik var/är så få och så små att det inte var ett stort problem. Därav min rekommendation till DanielN att testa först och att försöka lösa problemet först då han vet om det överhuvudtaget blir ett problem.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat