Ämne: .DK vs .SE?
Visa ett inlägg
Oläst 2011-12-21, 21:51 #19
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Vad är problemet i dina ögon med att IIS har hand om .SE? På vilket vis påverkar det dig negativt?
Jag frågar därför att det börjar kännas bekant med att du gör påhopp i alla trådar där IIS nämns. Har aldrig fått reda på vad du har emot IIS.

Rör det sig om att dom är en stiftelse och inte ett statligt företag? Så om samma personer jobbade åt PTS eller blev en egen del av staten så hade du inget problem med det?
Snarare så hur IIS har bedrivits igenom åren, tidigare Nic-se.se numera IIS.

Sen EvaF jobbade där var det skit och är väl än idag. Förstår inte vitsen med att man ska finansiera olika bloggar och andra skitprojekt. Verksamheten bör väl kunna effektiviseras betydligt mer än vad som är gjort idag.

Titta på t.ex. hur många anställda Norid har jämfört med IIS. Sen har ju saker och ting tagit förbannat länge innan IIS genomfört det.

Det är ju bara att gå in på IIS.se så ser man direkt;

Måns Jonasson
Varumärkes- och webbansvarig
Webbfantast som ansvarar för webb- och varumärkesstrategi på .SE. Måns har jobbat med webben sedan 1995 och har sedan dess drivit egen byrå, jobbat på flera olika communities samt på kommunikationsbyrå.

Måns behövs egentligen inte på IIS. Men på något sätt har man känt ett behov att utöka bemanningen? Så mycket anställda men så lite gjort. Oj, såg just, 18 bloggare på IIS, inte illa. Snart passerar dom finest.se.

Jag är övertygad att, om staten tog över (PTS) eller gjorde som norge, statligt bolag, skulle det hela bli bättre. Infrastruktur om något, bör ägas av staten och tillhandhållas av staten.

Listan är lång, vet inte ens vart jag ska börja. Men ja, jag har inte mycket över för IIS. Har förlorat så mycket pengar på IIS.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat