 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Tillhandahåller den hyrda e-butiken någon speciallösning just för dig, med sync, eller har deras andra kunder samma problem?
Vi körde tidigare en hybrid mellan vårt eget system och Textalk som krånglade konstant i kombination med att vissa önskvärda funktioner saknades helt. Därmed inte sagt att Textalk är en dålig leverantör av e-handelssystem. Problemet var snarare att de inte var rätt leverantör för oss, med de krav som vi hade. Så tillslut var det bara att öppna plånboken och att utveckla allting internt, även om det innebar att vi var tvungna att uppfinna hjulet på nytt.
Så enligt min erfarenhet finns det två alternativ. Antingen byter du leverantör till någon som erbjuder exakt det du efterfrågar (då brukar de fungera bra). Och om det inte finns att hitta så gör du förmodligen klokast i att beta en programmerare för att utveckla exakt det du efterfrågar.
Det här är så klart tips som inte tröstar eller hjälper mitt i julhandeln. Men du kan i alla fall glädja dig åt att du inte är ensam. Nästan alla e-handlare har någon gång haft stora tekniska problem. De flesta har det nästan alltid i början och det enda botemedlet brukar vara att betala. Det finns inga "problem" det finns bara "kostnader". Allt går alltid att lösa, men det kan ibland bli väldigt dyrt.
|