|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Mar 2007
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Mar 2007
|
Hej,
Detta är irrelevant men beskriver en någorlunda motsvarande situation. Ogillas det så är det bara att en administratör tar bort det.
För drygt tio år sedan fick jag ett argt mail från en kvinnlig amerikansk jurist som av någon anledning fått för sig att vår hemsida förmedlade prostitution. Webbplatsen var en enkel turistguide och det fanns inte några bilder eller text som kunde härledas till sådant, förutom en allmän beskrivning om att det inte var sällsynt med prostitution på orten och heller inte HIV.
Antingen tog hon fel på person, eller så var hon en komplett knäppgök.
Men inte nog med det, hon mailade våra (få) annonsörer och en hel del länkvänner, men dessa verkade ta det med ro. Jag fick respons från en person som tyckte det var riktigt lustigt och skämtsamt undrade om vi bytt bransch?!
Jag skrev till hennes chef (advokatbyråns ägare) och frågade om det var ok om anställda använde firmans mail för motsvarande. Han svarade "att det var det absolut inte" och verkade mycket mån om att veta vem denne var. ;-)
|