Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jan 2005
|
Jag skulle utan tvekan se till att hon börjar lära sig PHP. Lägg minst 80-100 timmar på att förstå den grundläggande syntaxen och vad som händer på olika ställen.
Egentligen skulle jag säga att det är en dålig idé att förvänta sig att någon som inte ska programmera, ska just, programmera. Om hon är duktig fron-end så har Drupal en bra och kompetent front-end hon kan jobba i medens hon lär sig php vid sidan om. Om något år (förutsatt att hon bara kan lära sig under 20 h/vecka) kan hon börja titta på back-end koden och börja jobba i den. Risken är annars betydande att hon i sin okunskap inte förstår vad hon rör och skapar mer problem än vad hon rättar till.
Sen kan man också se det så att om det är en intern sida så kan man köra try and error. Man lär sig på det också, bara att det blir så jäkla dålig kod och så dålig upplärning eftersom man inte förstår vad man gör.
Mitt tips: Fokusera på det ni gör och det ni är bra på, och låt henne lära sig php först. Ta in kompetensen vid sidan av och låt henne sitta bredvid och fråga och lära sig av konsulten.
|