Visa ett inlägg
Oläst 2011-12-12, 22:46 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det var inte riktigt det jag menade, vi liksom Binero och CN kör lastbalanserat vilket inte Loopia gör, jag pratar om kontrollpaneler över lastbalanserade system, inte kontrollpaneler i allmänhet. Att hitta leverantörer för lastbalanserade systems kontrollpaneler är inte så lätt. Dvs, man kan inte säga att Loopias kontrollpanel är bättre än Bineros, det är som att jämföra äpplen med päron.
Om ens system är en egen kreation eller inte har väl inget med lastbalansering att göra? Loopia håller uppenbarligen dessutom en betydligt högre kvalitet än de flesta oavsett lastbalansering.

Självklart kan man också jämföra kontrollpanelerna oavsett vad som finns i grunden. Den typiska webbhotellkunden struntar blankt i detta, de bryr sig enbart om hur enkelt det är att administrera sina webbplatser och domäner samt hur bra tjänsterna fungerar. En välfungerande kontrollpanel och domänhantering är för mig betydligt viktigare än om det är ett lastbalanserat system eller inte så länge prestandan är okej vilket den de facto är hos Loopia:

http://www.webhosting-benchmark.com/rank

Det sparar tid för både kunden och webbhotellet vilket gör att bägge parter kan ägna tid åt vettigare saker än handpåläggning pga ständiga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av sioustis Visa inlägg
Jag har upplevt kontrollpanalen hos Binero som väldigt långsam ett tag nu, är det fler än jag som upplever detta?
Det har den varit länge Åtminstone om man har mer än en domän på kontot.