Citat:
Ursprungligen postat av inpbox
Oavsett om kunden menar att man inte accepterat avtalet blir det en lång process, varför då göra den svårare från början?
|
Vi vet inte vad det finns för krav på verifierbarhet för den sorts affärer Nilssons kund sysslar med så ditt generella uttalande blir rätt fånigt.
Med en kryssruta finns det ingen chans i världen att verifiera att kunden är den hen utger sig för att vara. Det kanske inte ens blir möjligt att kontakta kunden senare. Det kan väl anses vara den ena extremen. Elektroniska legitimationer utfärdas till kontrollerade personer och så länge man litar på utfärdaren är det ett bra sätt att verifiera vem personen är. Det är i princip den andra extremen (om man inte börjar blanda in fysisk verifikation såsom att träffa kunden).
Däremellan kan man kanske verifiera genom e-post, telefon eller liknande (så att man vet att man åtminstone har en giltig kontaktväg till den andra parten), men det är lite mer vanskligt då kontaktvägar kan ändras/slopas och det kanske inte alltid går att spåra personen bakom i alla fall.