Citat:
Ursprungligen postat av JensS
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer.
|
Jodå,
kjetil är ganska skillad om du frågar mig. Så visst har de bra folk. De omsätter bra vilket gör att de kan köpa rätt kompetens.
Att de tar in hjälp utifrån för sina lagringssystem och annat är helt normalt. Det handlar om garantier och liknande.
På SAN köper man "alltid" (om man inte är galen) 4h on-site-support 24/7 i x antal år. Då ringer man när det
strular för att få experthjälp direkt i stället för att sätta sig och meka i saker man kan halvdant.
Ingen kan allt och dagens system är ofta extremt komplexa att man lär in-house-folket att sköta den
dagliga driften och enklare felsökning men när skiten rasar totalt så tar man in rätt folk i stället.
Man kanske får vänta någon timme på att Dell-killen ska komma men han har antagligen åtgärdat
problemet långt tidigare än om du själv skulle gett dig an det.