Citat:
Ursprungligen postat av mister
Ni diskuterar om Binero gjort rätt med att sätta in resurser för att flytta över kunder från i detta fallet Loopia till deras hotell, Citynetwork hade säkerligen gjort samma sak men de har visst inte samma resurser på en sådan kort tid, därför sätter de upp en tråd om det hela.
Tycker att det är ett ganska bra sett finns säkerligen en massa pengar att tjäna in på det.
|
City Network har garanterat resurserna som behövs för en sådan "kampanj". Visst tjänar de kortsiktigt en del pengar på tilltaget men de förlorar samtidigt en del kunder och försämrar sitt varumärke i det långa loppet. Se bara på omröstningens resultat här? Det är många som inte uppskattar att företag beter sig på det här viset, inte minst andra företagare som ofta är deras kunder. Goodwill blir allt viktigare för företag skulle jag vilja påstå. Negativ publicitet sprids extremt snabbt och internets kritiker är ofta hårdare och mer högljudda än de som låter sig höras IRL.
Citat:
Ursprungligen postat av mister
Ha ha ha, kolla bara på alla miljonärer de blev inte rika på att vara snälla.
Men som den vanliga Svensson avundsjukan så gillar ni aldrig att andra lyckas med något som ni inte lyckas med, aldrig hört någon vara glad när andra lyckas.
|
Suck, det där unkna så kallade argumentet börjar inte bli lite tröttsamt? Man kan ha åsikter om företag utan att vara avundsjuk, tro det eller ej. Det är nog ändå en minoritet bland oss företagare som missunnar någon annan framgång och pengar. Tvärtom inspireras man ofta av andras framgångar.
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Hack i häl? Det är 7 månader sedan FS Data lanserade kostnadsfri flytthjälp åt nya kunder, dessutom långt före min tid: http://www.fsdata.se/blogg/vill-du-b...i-hjalper-dig/
Jag blandar mig inte i resten av diskussionen, ni får alla ha er åsikt. Men kom inte med påståenden som inte ens har ett korn av sanning i sig. Det är minst lika fult.
|
Att man haft tjänsten si och så länge känns inte särskilt relevant i sammanhanget. Det enda jag och andra reagerade på var det NYA blogginlägget som lägligt påminner om erbjudandet. Att det var en slump att detta publicerades direkt efter Loopias haveri tror nog ingen på