Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2009
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jun 2009
|
Först - låt mig klargöra ett par saker. Vi på City har våra åsikter i ämnet som kanske inte ligger helt i synk med Binero. Det innebär dock inte att vi är ute efter att kritisera någon - Binero eller annan. Vi lever i en fri marknad och alla gör som de önskar och det är bara kunderna som kan styra vad som funkar eller ej. Så detta var en helt öppen fråga där jag inte känner mig säker på att vår syn är så utbredd som jag kan ske tror. Det får vi intressant feedback på här dock.
Jag kan dock personligen (inte city) tillägga att jag gillar Bineros "fighting spirit". De är alltid "på" och trycker saker framåt och är generellt duktiga. Det är roligt och gynnar ofta kunderna när vi har våra marknadsduster. Kudos för detta. Känner samtidigt kanske att "vänligast" kanske inte rimmar väl med taktiken som de kör - men det är bara jag.
wingen - att Loopia "råkar" - ja där sa du det själv. :-)
mister - vi har långt ifrån samma åsikt i ämnet märker jag. Tror rätt hårt att kunder faktiskt uppskattar lite moral, etik och socialt ansvarstagande generellt. Din signatur är passande. :-)
helix - kanske uttryckte jag mig inte så bra som jag möjligen kunnat. Ingen kritik är menad men däremot har jag ett genuint intresse av att förstå vad allmänheten tycker om detta. Vi har alltid en dialog när kriser händer och hur vi skall agera. Där styr självklart vårt eget tycke till viss del - men även väldigt mycket hur våra kunder och andra runtomkring oss känner. Här ger ni oss än mer feedback till vad som är viktigt och hjälper oss agera "rätt" för oss som bolag.
advocacy - du för ett sunt resonemang och jag kan hålla med i vissa sammanhang. Dock tror jag ändå det är viktigt att vi konsumenter "röstar" med våra pengar i hur vi köper för företag som vi trots all tycker gör vettiga saker. Där ofta lite vett och etikett i alla fall spelar in. :-)
Diskussionen är nog relevant för många och jag tror det är bra med en öppen dialog som ger oss alla leverantörer en chans att lära.
|