Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Med bra service menar jag även leverantörens "inställning" till kundens problem. En leverantör som får en synpunkt från kunden, måste ta synpunkten på allvar och försöka hjälpa kunden efter bästa förmåga. Om man igorerar kunden eller hela tiden skyller på att det är kundens eget fel, eller vägrar lyssna på kunden så anser jag det är dålig service.
Om leverantören har problemmed sin tjänste men ändå tar kundens problem på allvar och lägger manken till för att lösa problemet så är det ett ett bra bemötande/service.
Självfallet är en tjänst som inte fungerar inte en bra service heller men jag skiljer på leverantörens inställning och bemötande av kunden och produktens kvalitet.
|
Ja, fast då lägger du in en massa personliga värderingar som skulle ge just dig rätten att klanka ner på konkurrenten. Med det resonemanget ger du i praktiken Binero rätt. Är det ur ett kundperspektiv du resonerar så är jag med dig men nu var det ju inte det det handlade om i det här fallet.