Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Att utnyttja en konkurents haveri som säljargument för sin egen verksamhet är bara arrogant och elakt. Man är som sagt inte ofelbar, "inte ens jag".... :-))
Att kritisera med saklig grund vid dålig service och rutten affärsmoral är en helt annan sak.
Men jag tycker bara det en dålig eftersmak när man utnyttjar en konkurents olycka för egen vinning, det ökar inte fötroendet för den leverantören i mina ögon.
Vi ser ju dock exempel på företag som Tieto som nu, troligen tack vare ren girighet och dåliga rutiner (därmed rutten affärsmoral) har lurat i kunderna att de har den stabilaste driftlösningen, men som mest har visat sig vara tomt prat. Kunderna drabbas hårt av detta. Men det får de kunderna själva avgöra hur de värderar sin leverantörs förmåga och hur förtroendet påverkas.
Som leverantör ska man fokusera på att framhäva sin egen verksamhet i relation till kundens behov, inte peka på brister hos konkurenter (i syfte att sälja mer själv). Det är min åsikt i alla fall.
Jag vill inte att mina konkurenter ska hacka på mig när jag är nere för räkning, därför undviker jag att hacka på mina konkurenter när de är nere för räkning.
Däremot är jag allergisk mot dålig service och rutten affärsmoral.
Som kund förbehåller jag mig dock rätten att kritisera.
Jag hjälper ofta konkurenter att bli bättre genom att jag ger råd och stöd här på WN för att ta ett exempel. Men jag går inte in och försöker själa marknad (dvs konkurentens kunder) med dålig affärsmoral. Jag försöker i stället framhäva min egen förträfflighet och förståelse för kundens behov, jag kanske inte vinner alla affärer jag borde på det sättet men jag känner att jag gör det jag tror på och har gott samvete. Jag säljer inte min själ till Mammon (pengaguden/djävulen).
Senast redigerad av Conny Westh den 2011-12-08 klockan 12:28
|