Citat:
Ursprungligen postat av Helix
Snacka om att prata i nattmössan
Det där var ju befängt. Jag skulle definitivt påstå motsatsen. Ju bättre webbhotell, ju mer kunder, ju mer oerfarna kunder som ringer och vill ha hjälp med de enklaste sakerna.
Den som har arbetat med support på webbhotell, webbutiker mm. vet utan tvekan att oavsett antal wiki, FAQ-avdelningar på en hemsida, fungerande verksamhet, så får man alltid massor av samtal/mail om de mest enkla funktioner/ärenden från kunder.
|
"Ju... desto" heter det

Tror du missuppfattade mig ganska rejält. Visst behövs det mer support totalt om man har fler kunder men det blir väldigt lite supporttid PER KUND om allting fungerar som det ska, om kontrollpanelen är enkel och intuitiv, om FAQ / guider är bra och uppdaterade osv. Sen finns det naturligtvis en del kunder som vill ha hjälp med precis allting men de är väl ändå en minoritet?