Visa ett inlägg
Oläst 2011-12-05, 15:16 #6
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
(...)

Jag tycker att personlig administration är jobbigt och trist, och du har som sagt fortfarande inte riktigt motiverat varför "jag" ska behöva göra det när det är företaget som gett en kredit till en person de aldrig träffat, i hopp om att de ska tjäna pengar på det. "Jag"/den drabbade har fortfarande ingen chans i världen att tjäna något på det.
Alla företag som säljer mot faktura ger kredit till personer de aldrig träffat. Det är liksom hela grejen med att sälja mot faktura. Och det stämmer inte att du som "drabbad" inte har en chans i världen att tjäna på det om du ser på detta från företagets synvinkel - företaget har ingen möjlighet att veta att du är "drabbad" och inte en bedragare som satt detta i system.

Att vägra göra polisanmälan känns helt klart väldigt, väldigt misstänksamt och min erfarenhet är att personer som vägrar detta i kanske 90% av fallen verkligen beställt varorna för eget bruk men sedan skitit i att betala, och kommit på att modeordet identitetsstöld kommer få dem off the hook.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat