Citat:
Ursprungligen postat av abergman
Även om det kan tyckas löjligt så tycker iaf jag att CN har en poäng i att releasea IP på en server som legat nere en vecka, en server som är offline så länge kan inte vara särskilt viktig och hade det varit viktig så hade man haft larm på den och fått upp den snabbare än 7 dagar.
|
Finns väl ingen som säger att dom inte "har en poäng" i det dom gör...?
Vem har påstått att just denna maskinen är viktig?
Jag har väl rätt att klaga på något jag inte tycker är bra?
Vem är du att komma här och diktera vad som är viktigt i mitt fall?
Jag har varit kund hos CN i c:a sex månader och har sett det som en testperiod för att se om dom fungerar bra/stabilt.
Hade det varit viktigt att maskinen var uppe så hade jag
1. definitivt inte lagt den hos en helt ny leverantör som jag inte har någon erfarenhet av
2. sett till så att maskinen + dess backup larmade omgående om något är fel.
Att jag fick starta upp maskinen manuellt ibland tyckte jag såklart var trist, men det som till slut fick mig att ledsna var:
1. Felmeddelandet när jag senast skulle starta upp maskinen var helt åt h-e "Det finns inga resurser".. vadå för resurser? Dasspapper på muggen?
2. Kontrollpanelen skrek ut att jag fortfarande hade samma ip.
3. Jag blev av med adressen utan att bli informerad, varken i förväg eller i efterhand (inte ens en liten notis/varning om detta i kontrollpanelen (som jag dessutom ogillade som tidigare nämnt)).
Är det mitt eget fel att deras system har uppenbara brister och är det också fel av mig att påtala dessa?
Så ja, lite löjligt att göra ett inlägg som egentligen inte har något med det jag talar om att göra
"Problemet" var väl att jag aldrig har tagit för givet att instansen inte skulle kosta något om den var stoppad.
Hade den kostat lika mycket om den var stoppad så hade deras nuvarande system med ipadresser knappast funnits.