Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu
Vill avsluta med att meddela att jag är väldigt nöjd med det bemötande jag fått från CN efter min medverkan i denna tråden. Jag har fått min favoritdistribution som ISO och har påbörjat en installation av den på mitt konto.
Systemet med ipadresser är fortfarande kass men jag kommer fr.o.m. nu larmsätta mina backuper mot denna instansen så jag får meddelande om den misslyckas mer än tre dagar i följd.
|
Även om det kan tyckas löjligt så tycker iaf jag att CN har en poäng i att releasea IP på en server som legat nere en vecka, en server som är offline så länge kan inte vara särskilt viktig och hade det varit viktig så hade man haft larm på den och fått upp den snabbare än 7 dagar.
Mängden ipv4 adresser som man som leverantör blir tilldelad är hårt reglerad och det gäller helt enkelt ett hushålla med resurserna, jag håller med om att de bör finnas tydlig information i kontrollpanelen om detta, och det är kanske något som CN kan ta med sin leverantör? Att köra en koll på "Vilken var den gamla IPn på maskinen, och vilken är den nu" när man loggar in (eller ja, ber om infon via APIt) behöver ju inte vara raketforskning.