Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
När de redan varit i kontakt med TS så bör de flagga ärendet på något vis så att de inte per automatik går vidare med det när de vet om hur läget är. Då påminner man väl lämpligtvis kunden om att göra polisanmälan istället och ger en rimlig tidsfrist. Men visst har TS slarvat, vilket han också erkänner. Med tanke på vilka problem betalningsanmärkningar kan ställa till med för individen så måste denna verksamhet skötas i princip felfritt och rutiner för liknande händelser finnas på plats.
|
Vi vet fortfarande inte på vilket sätt de driver ärendet vidare. KFM är fel, tingsrätt är korrekt. Sen som sagt så var överenskommelsen att TS skulle göra en anmälan och återkomma. Nu hade han inte gjort det och inkassoföretaget ska då agera. Eller menar du att bara för att någon har bestridit så ska man lägga sig platt och invänta svar i all evighet?

(Nej det sista är ingen fråga för jag är ganska säker på att det inte var vad du menade men det låter nästan så)
Tillägg: För övrigt så verkar TS ha läget under kontroll så hela diskussionen är hypotetisk.