Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2006
|
Ok, då vet jag i.a.f. att min VPS varit nere i mer än en vecka. Jag fick starta upp den efter ni hade ert problem som du nämner, sen har den gått ner igen. Ni kanske kan ha ett felmeddelande som faktiskt berättar att min ipadress försvunnit eftersom maskinen varit avstängd i en vecka och inte bara goddag yxskaft. Sen skall jag inte se denna adressen i kontrollpanelen utan en stor fet röd blaffa som säger vad som faktiskt stämmer med verkligheten (alltså att adressen är borta).
Ok, jag skulle inte skrivit underhåll utan störning eller vad som helst som inte ni har kontroll över. Något är fel och ni gör "ej schemalagt" underhåll, var väl mest så jag tänkte.
Uppenbarligen gör ni, er mjukvara eller er hårdvara något eftersom maskinen inte är uppe.
Jag har mailat till er och bett om vilken distribution jag vill ha, kan inte påstå att det känns som det blir skillnad nu ett par månader senare när jag skriver om det i ett forum eller får ett telefonsamtal från er..
Min fråga för sex månader sedan:
Hej!
Kan ni inte lägga till XXX som ISO?
Ert svar:
"Den har vi inte stöd för som ISO"..
Nähä, hade jag inte fattat det själv redan? Vad var frågan egentligen?
Fick sedan detta svaret när jag frågade samma fråga igen (eftersom det återigen var ett fall av goddag yxskaft):
"skickat frågan vidare till teknikavdelningen som kommer att kunna ge dig närmare besked om och när vi har möjlighet att lägga in XXX i City Cloud"..
Kan inte påstå att jag fick svar på det och ni har fortfarande inte med den distributionen jag frågade efter.
Jag har luftat lite tankar om vad ni kan förbättra i denna tråden.
Kanske återkommer jag som kund i framtiden men just nu känns det inte som CN är min typ av leverantör av VPS.
Ni kör KVM och det gillar jag med er framför 99% av alla andra svenska leverantörer. Det är ni och Gridlane som jag vet om såhär på rak arm.
Detta medför tyvärr att man ibland får modifiera vissa distributioner för att dom skall kunna installeras enklast möjligast på t.ex. /dev/vdaN och har man inte den kunskapen så har man inte.
Senast redigerad av Jake.Nu den 2011-11-27 klockan 21:22
|