Citat:
Ursprungligen postat av blomkruka
Istället för att slänga massa pengar/tid i sjön för att fiska upp engångs-köpare (som endast letar efter "bra deals). Så kan man lika gärna stå utanför sin butik/stå på stan och dela ut dessa deals själv. Lägg pengarna på att ge kvalité istället och se till att få återkommande kunder. Finns massor att hitta på nätet om detta. Googla på "why groupon is bad for your business".
|
Det finns 1000 anledningar till varför man ska äta ett halvt kilo frukt & grönt varje dag också...
Nej det är inte riktigt samma sak. Du kan inte stå utanför din butik och dela ut värdecheckar då tappar du fokus på din försäljning och det är ju inte så roligt?
Har du sedan en e-handel så är det inte så lätt om du inte står på stan men då klassar jag det som spam.
Groupon är bra, men är inte lämpad för alla branscher.
E-handel och restauranger är två bra kategorier.
Det du nämner med hit n run kunder stämmer inte riktigt. Meningen med groupon är att fånga kundens intresse.
Tänk dig om du har en produkt som du via groupon tjänar 75 kr.
750 Köper. 150 ångrar sig. 600 lägger order.
Om jag räknar lågt så kommer 20 st av dessa att handla igen. Eller så kan du göra en merförsäljning på hälften av alla som har köpt.