Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 60
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 60
|
Vi har dom senaste månaderna börjat använda en tjänst för inskanning av fakturor vilket inte har funkat så bra. Ca 2-5 fakturor i veckan (av ca 100 st) försvinner och kommer aldrig till oss (vad vi vet). Ofta är det när samma företag har skickat fler än 1 faktura som bara en blir inskannad. En faktura har dessutom gått ända till KFM efter att varken orginalfakturan, 1 påminnelse eller inkassot blivit inskannat. Efter samtal med inkasso var det flera som låg där från flera företag, och som vi inte har fått. Vi har även fått mobilabbonemang avstängda och kostnaden för ränta/påminnelser ligger på ganska många 1000-lappar.
Inskannings-företaget skyller självklart på att det är posten som slarvat bort allt.
Just Dustin har faktiskt varit väldigt tillmötesgående både vad gäller missade betalninger och dubbla betalningar (ibland skannar dom samma faktura dubbelt, och eftersom mycker sker automatiskt blir det dubbelt betalt). De som varit minst kundvänliga är OK/Q8 och ett inkassoföretag.
|