Instämmer! Oftast använder inkassobolagen felaktitiga adresser bara för kunna loopa upp skulden lite extra. Det har aldrig varit så enkelt att kolla "adresser" , för ett en jätte som dustin är dessutom småpotatis att köpa dessa uppgifter elektroniskt, på så sätt tvätta registren.
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Förvisso ska kunden uppdatera adressen hos leverantörerna när kunden flyttar, men vi är alla människor och kan missa en del. När leverantören får en faktura i retur så är man givetvis smart nog att kolla upp varför denna faktura kom i retur och det är både enkelt och gratis att mejla [email protected] och be om aktuella firma och adressuppgifter när man anger ett orgnr. Man får normalt svar inom ett dygn. Personligen så kollar jag med allabolag.se, och skatteverket. Det är ju bara korkat av leverantören att inte rätta felaktiga adressuppgifter i kundregistret. Varje år ändras någon av kontaktuppgifterna adress/telefonnummer i 30% av alla företag (20 % för privatpersoner) enligt gamla uppgifter jag har från telefonkatalogernas gyllene dagar, uppgifterna är nog minst lika frekvent ändrade idag.
|