Citat:
Ursprungligen postat av M.R
|
Se där, de bilderna tänkte jag inte på. Antar att Moder Teresa kanske skulle uppfatta bilderna som stötande men det är ju löjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Jag tycker att Googles regler är löjliga. Ingen har dött, eller ens farit illa, av att se en bild på en naken person. Dessutom är reglerna godtyckliga. Du kan visa i princip vad som helst så länge som det inte kommer misstänkta klick eller någon anmäler. Det är då du blir granskad.
Det känns som om Google hade en mer liberal och tolerant världsåskådning förr. Men baserat på det mailet som du fick så verkar det vara mullorna i Iran i samråd med den kristna högern i USA, som skrivit Googles ToS.
Edit: Jag hade normalt bojkottat ett företag som ger uttryck för den typen av medeltida moraluppfattning som Google gör i sitt mail till dig. Men vad ska man göra? Det är Google och de har i princip monopol 
|
Håller med dig, Google har blivit hårade på allt, fast ändå inte. Förr kunde man inte hitta något naket på Youtube. Nu för tiden kan man både se barnafödslar och gynekologundersökningar "explicit" så att säg.
Undrar hur länge Google kan hålla på och styra, någon gång kommer de trampa någon med lite muskler på tårna vilket skulle kunna sätta igång en motrörelse. Det är ju inte mormors knyppelförening de jävlas med utan webmasters som har makt på Internet.