Du har maximalt 10 minuter på dig att som kommunikatör att lösa kundens problem. Om det mot all förmodan skulle ta över 10minuter, så får "Transcom" stå för den pengen. Och det i sin tur riskerar att jag som supporter eller kundtjänst förlorar mitt jobb. Så, inget hat mot personen bakom luren tack!
Hat mot Tele2's idioter som inte kan sätta sig in i kundernas behov, och vår hälsa!
Transcom, är för övrigt ett fristående företag som hjälper företag med support och kundtjänst-biten. Transcom har just nu Tele2 och Net1 som kunder. Men snart kommer även Asus in i bilden, och dom kommer att börja ge support på datorrelaterade problem. Kul kul! Såg rätt coolt ut när Asus kom ingående i våra lokaler och dom började intervjua lite random personer som satt "avail" på telefonen :P PÅ ENGELSKA OCKSÅ! Ja var lite smått nervös :P
Hur som helst. Angående ditt problem. Rent logiskt tänkande, så byts din ip-adress ut var 12e timme, eller när du startar om modemet/datorn.
Det i sig borde lösa ditt problem, med tanke på att ip-adressen som du säger, är svartlistad, byts ut.
Men som jonny sa:
För Connys del handlar det om att även om han begär borttagning av ipadressen från svartlistan får han en ny ipadress nästa gång han kopplar upp sig och är svartlistad igen.
Så menar han att alla tele2 adresser är svartlistade, vilket i sig borde resultera att ALLA tele2's mobila bredbandskunder inte kan maila? Eller hur?
Nej, jag må inte ha speciellt stor kunskap om just detta fall. Detta skulle vi i normala fall lägga ett ärende på, så att våra "supportrar" (ja vi har även vi på supporten några högre supportrar, som hjälper oss när problemen blir för svåra.) kunde ta hand om..
Jag jobbar inte kvar på supporten, jag sade upp mig för dryga 2 veckor sedan, efter att jag hade bestämt mig för att satsa på jonssondesign.se istället.

Synd att du inte ringde in till SUPPORTEN direkt. Och hade du fått prata med mig, då har du fått SUPER hjälp!

Hade känt igen ditt namn SÅ VÄL Conny!
PS. är du under 24år och jobbar för supporten/kundtjänsten, så får du en lön på 89kr/timme. Detta resluterar att man stannar maximalt ett år, på detta jobb. Vilket i sin tur resulterar i att dom hela tiden får ta in nya personer, som har mindre kunskap, mindre rutin osv osv. Jävligt dåligt tycker jag.. Men det är tele2 som sätter gränserna, och prissätter vår värdighet. Transcom måste lyda.. Så jag tycker inte man skall hata personerna bakom luren. Utan hata personerna bakom Tele2 istället!
Ska göra ett par samtal, och se om jag kan lösa ditt problem Conny.. Men jag tror att detta måste eskaleras till "högre makt" (vår support), som då hjälper dig.
PS. du kan ju ta och höra med Storkundsupporten! (Jag satt bara på privat och vanlig företags-support..) 0200-226 226