Citat:
Ursprungligen postat av HP1
Jag har läst och precis som ditt svar till mig så var det jag skrev tillägnat de som hamnat utanför frågeställningen som startade tråden 
|
Vem har hamnat utanför topic? Vissa föreslår helt white-hat lösning medans de flesta SEO-intresserade föreslår ljusgråa varianten. Som du kanske är medveten om innebär stegen i vit-svart skalan en ökad risk att drabbas av negativ särbehandling av sökmotorerna. Därför blir det högst relevant för frågeställningen.
Jag skulle aldrig riskera att drabbas av något sådant för den väldigt lilla nyttan som en felaktig header här ger. Den attityden har funkat väldigt bra genom året och de sajter jag har jobbat med har generellt haft väldigt bra organisk trafik utan några ordentliga dalar som bekanta ofta drabbat av och svurit över för att de valde kortsiktiga resultat. Nu tror jag ioförsig inte att risken är så stor i detta fall, men inte heller nyttan.
För övrigt tycker jag att man helst inte bör hamna i frågeställningen som TS har. Innehållet för behållas och man bör visa sidan väldigt tydligt information om vad som inte fungerar, t ex behålla produktsidan för kameran men tydligt och överst skriva att den inte är tillgänglig i butiken längre - och under fylla på med relevanta alternativa produkter. (För att ta kamera-exemplet som nämnts tidigare)