Citat:
Ursprungligen postat av SEAPelle
Förviso, men med en stor skillnad.
De exempel du ger är AFFÄRERNA som ändrat skepnad medan det i musikbranschen även är VARAN som ändrats, för du ser inte många nätaffärer som säljer fysiska skivor lika lite som du ser optiker sälja virtuella eller digitala glasögon/linser..
|
Jag är en sån kund som köper fysiska CD-skivor, och jag laddar inte ner musik eller filmer på internet över huvud taget. Jag tror jag är nästan ensam om det i mitt personliga nätverk. De flesta laddar ner både filmer och musik och jag lyssnar med god behållning på mina kompisars nedladdade filer.
Men jag köper inte mina skivor i någon specialicerad skivbutik utan på bensinmacken. Där köper jag även DVD-filmer och talböcker.
Jag har vid några enstaka tillfällen för mer än 15 år sedan varit in på Åhléns City i Stockholm (som har/hade en ganska stor skivbutik när jag var där senast).
Mitt köpbeteende har ändrats på så vis att jag köper mer skivor idag än för 15 år sedan. Jag köper bara originalskivor, ej fysiska piratskivor. Däremot lyssnar jag på olika radiokanaler en hel del för då får jag en bred variation av musikutbudet, när jag gillar flera låtar av en favoritartist och jag inte tröttnar på låtarna efter ganska kort tid, brukar jag leta upp denna artists produktion på bensinmacken och köpa albumet.
Jag har även börjat köpa talböcker (likaledes på bensinmacken) och det gör jag gärna igen.