Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-16, 23:50 #4
barxth barxth är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
barxth barxth är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Standard Input

Citat:
Ursprungligen postat av dr_blue Visa inlägg
Well, deras teori som jag fått som förklaring och luskat lite själv om är att först och främst kör lastbalanserare (F5) i frontend mot kunden och de använder sticky sessions som låser en återkommande anslutning mot en viss nod i deras kluster, enligt dem gör de detta av prestandasynpunkt vilket jag kan till viss del hålla med om.
Brukar försöka hålla mig ifrån att lägga mig i diskussioner om ärenden, men i detta fallet är det värt att nämna att jag i mail till dig för några dagar sedan har informerat dig om delen med omladdning av Apache. Där jag skrev att det är de rena drifteknikerna som felsöker ert problem med ett gäng mätningar mot olika applikationer, och jag var lite snabb med att ge min teori rörande omladdningen innan jag hade fått färdig feedback från dem.

Det har inget med varken lastbalanseringen eller sessionsbiten att göra och som jag skrev till dig var det dumt av mig att delge dig den teorin (som hade sitt ursprung i att jag manuellt flyttade er till en relativt nyuppsatt klustermiljö, där det hos mig fanns en kortare misstanke om att dessa bitar inte var optimalt konfigurerade, vilket visade sig vara ett felaktigt antagande då de fungerade precis som tänkt).

Ville bara klargöra den saken så inte missförstånden växer ut mer än de behöver.

Hur som helst så hoppas jag att det löser sig för er på ett bra sätt och jag vet att Anders haft löpande kontakt med A hos er under dagen.
barxth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat