Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Dina liknelser är otroligt skeva, dessutom skyller jag inte på andra däremot anser jag att APB bara vågar ge sig på dem som inte har juridiska muskler - de är med andra ord fega. De stora bovarna är ju faktiskt sökmotorerna som gör det lätt att hitta musik på öppna trackers.
|
Håller absolut med dig att det är enormt fegt....
Tyvärr inte särskilt ovanligt dock..
Google är inte en bov, dom sammanställer klara tydliga länkar, det tracker gör är ju att FÖRSVÅRA genom att dela upp i småbitar med enda syfte att kringå lagar...
Vad e det annars för fel på ftp-protokollet som e snabbare ur nedladdningssynpunkt.
Personligen anser jag de största bovarna är vi alla som faktiskt laddar ned.
Läs gärna tråden på FB där mängder oroar sig att dom skall bli påkomna av polisen. Hur var det nu, det var väl inte olagligt att ladda ned? Varför då vara orolig?
Är ärligt talat trött på folk som vägrar följa lagar och regler som gäller, oavsett om man gillar dom eller inte.
Jag tycker det e korkat jag skall behöva hålla 30 km/tim när jag kör förbi dagiset kl 02 på natten, inte en enda unge har jag sett under de senaste 5 åren vid den tidpunkten. Men hastigheten gäller och jag får allt snällt rätta mig efter det.